NOTALARIN İZİNDE AVRUPA'YA MERHABA ERASMUS+ PROJESİ SONUÇLARI
Brüksel'de alınan bu eğitimle; Avrupa eğitimcisinden Türk eğitimcisine, enstrüman dönem eserlerinin Avrupa'daki öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili eğitim verilmesi, Avrupa'da Batı Müziği alanında bu başarıyı yakalayan öğrencilerin hangi yöntem ve teknikle eğitildiklerinin katılımcılarımız tarafından gözlemlenmesi, katılımcıların Avrupa eğitim sistemini tanımaları ve bu eğitim sisteminden kazanımlar edinmeleri, kişisel becerilerini arttırmaları, uluslararası bir deneyim elde etmeleri sağlanmıştır. Sanat alanında farklı bir eğitim sistemini kendisinden daha ileri düzeyde yetişmiş bir eğitimciden öğrenmek ve bu sistemin işleyişini yerinde gözlemlemek katılımcılarımıza yeni tecrübeler kazandırmıştır.
Bu projeyle Avrupa'da etkin ve yeni ortaklıklar kazanmak hedeflenmiş, uzun vadede gerçekleştirilebilecek sınır-ötesi yeni projelerle ilgili ilişkiler kurulmuştur. Gerçekleştirdiğimiz sınır-ötesi projemizin devamı olarak "Kültürler Arası Paylaşım" adı altında bir K2 projesi düşünülmektedir. K1 projesi, ekibimizin edindiği tecrübe, sosyal diyalog ve evrensel müzik paylaşımı, K2 projemize ileriki aşamalarda ortak bulmak ve diğer yurtdışı projelerinde destek almak ve sürdürülebilir işbirliğini sağlamak adına oldukça önem kazandırmıştır.
Katılımcılarımız, alanlarında farklı öğretim yöntem ve tekniklerini izleme, enstrüman bazında dönem eserlerinde çalış tekniklerini ve bu teknikleri nasıl aktaracağını öğrenme, öğretim programımızda yer alan ders saatlerinin kısıtlı olması nedeniyle Avrupa'da birebir yapılan enstrüman eğitiminin hangi yöntemlerle verimli hale geldiğini öğrenme, enstrüman bazında teknik tutuş ve duruş kolaylıklarını öğrenme kazanımlarını edinmiş; bütün bu kazanımlarla deneyimlerini meslektaşlarına, öğrencilerine aktarmış ve projeyi takip eden yıl içerisinde akademik başarı artışı görülmüştür. Yine projeyi takip eden yıl içerisinde, enstrüman derslerinde 3 ayda 1 eser öğretilirken eser sayısının 2 ve daha fazlasına çıkarılması hedeflenmektedir.
Enstrüman becerisi hedeflenen seviyede olmayan öğrencilerin; mevcut beceri düzeylerinin, derse devam durumlarının ve başarılarının artması için gerekli olan bilgileri kazanmaları, enstrüman çalma konusunda yeni teknikler geliştirmeleri, farklı teknik ve yöntemleri öğrenme konusunda motivasyonlarında artış görülmüştür. Katılımcılar da yeni projeler geliştirme konusunda güdülenmiş, farklı ve yeni kültürleri tanımaları ile mesleklerine karşı yeni bir bakış açısı edinmiş, Avrupa eğitim sistemini tanımış, ayrıca katılımcıların mesleğe olan motivasyonları artmıştır. Bu proje doğrultusunda, enstrüman eğitimi konusunda yeni bir bakış açısının oluşması ile enstrüman çalma becerileri konusunda yenilikçi bir anlayışla katılımcıların, öğrencilerini üst öğrenim kurumlarına hazırlarken hedeflenen beceri seviyesine ulaşılması beklenmektedir. Uzun vadede kurumumuzda Batı Müziği enstrüman derslerinde başarıyı %20 oranında arttırmak hedeflenmektedir.
Proje dönüşünde yaygınlaştırma faaliyetleri kapsamında, proje katılımcıları öncelikli olarak kurumdaki meslektaşlarına uygulamalı eğitim, workshop ve seminer çalışmalarıyla kazanım ve gözlemlerini aktarmışlardır. Bu sayede alan öğretmenlerinin her birinin Avrupa eğitim sisteminin işleyişi, yöntemi ve tekniğiyle ilgili bilgi sahibi olmaları sağlanmıştır. İl içerisindeki müzik öğretmenleri ve bölgesel bazda çevre illerde bulunan Ankara, Kütahya, Afyon, Uşak Güzel Sanatlar Liseleri ile bağlantıya geçilmiştir. Covid-19 salgını tedbirleri nedeniyle çevrimiçi ortamda seminerler düzenlenerek kazanımlarla ilgili bilgi verilmiştir. e-Twinning platformunda "Müzikal Paylaşımlar" adlı bir proje oluşturulmuş ve proje kazanımları paylaşılmıştır.